Dagens avvisning

Förra fredagens arbetsintervju gick alldeles strålande bra. Tyckte jag. Rent mentalt hade jag redan förberett mig på att jobbet (som var en timanställning) var mitt. För jag tyckte ju att jobbet passade mig perfekt.
Men tjänsten gick till en annan sökande.

Dessutom fick jag ryktesvägen igår höra att rekryteringen av de två heltidsjobben jag hade sökt till vintern redan var klara.

Så nu är det bara att börja om igen från ruta ett. Jaga jobb, återfå självförtroendet, den positiva inställningen, upprepa "allting händer av en orsak" som ett mantra för sig själv, återfå förhoppningen att någonting bättre väntar runt hörnet, resa sig upp och gå vidare.

Det börjar bli jobbigt efter flera månaders motgångar. Och energikrävande. Och tröttsamt.

Kommentarer
Postat av: J

Jag vet exakt hur du känner dig!! Har oxå varit på massa jobb intervjuer. Och verkligen kännt att jobbet är mitt, men neeej. Hoppas det går bättre för dig :)



/J

2009-08-28 @ 12:21:56
URL: http://lilljossans.blogg.se/
Postat av: anne

:/ jobbigt. men det är väl, precis som du säger, bara att börja om igen :(

2009-08-28 @ 12:22:10
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0