Ingen välkommen utgift

Jag sköter mina tänder väldigt noggrant. Ni vet med eltandborste, tandtråd, tandskölj, besök hos tandhygienisten två gånger per år och hela baletten.
Allt detta gör jag i förebyggande syfte.

Jag tycker inte om att gå till tandläkaren (även om den jag har nu är så snäll och proffsig). Därför sköter jag mina tänder exemplariskt för att undvika dessa besök.

Men nu har det hänt någonting. Det ilar i en tand näst längst bak i övre käken. Jag har redan gett amatördiagnosen KARIES. Ett ord som framkallar lika mycket skräck hos mig som "ebola".

Inte nog med att jag fruktar själva besöket - dyrt blir det också. Det kostar ju skjortan och femtio att gå till tandläkaren idag. Och den närmsta månaden kommer att vara knaper ändå ekonomiskt.

Vansinnigt trist utgift. Och ovälkommen.


Vem bjöd in tandtrollet?

Kommentarer
Postat av: anne

jobbigt :( jag är inte rädd för tandläkaren längre eftersom att jag hade räls och typ var där varje månad i ett och ett halv år :P men lär bli lite räddare när det börjar kosta pengar ;)

2009-08-26 @ 13:48:16
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0