Kvinnlig logik?

Jag vet redan nu att mina manliga läsare kommer att muttra lite att "detta är kvinnlig logik" men jag vet att jag kommer få medhåll av mina medsystrar.

Jag har tjänat 50 kronor idag. Jag har nämligen ränt kommunen runt för att få bästa pris på Henning Mankells nya bok "Den orolige mannen".
Enligt ryktet skulle den kosta 99 kronor på MAXI med det visade sig vara osant. På COOP däremot fanns den för 129 kronor - där köpte jag den.

Hur kunde du då spara 50 kronor?, tänker männen nu.

Jo, för att på nätet - där jag annars brukar beställa mina böcker - kostar den 179 kronor. För köpa den skulle jag ju göra oavsett.

Så alltså har jag tjänat 50 kronor idag.

Logiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0