Och veckan som började så bra...

När jag har medvind i livet brukar jag tänka på Kjell Bergqvists klassiska replik ur "Den sista sommaren":

Passa på att vara glad nu - man vet inte när det blir roligt igen.

Hade en fullkomligt strålande förmiddag. Riktigt härligt sommarväder och jag var full med energi. Städade lite, gick ner och köpte nybakta chokladcroissanter, drack kaffe och satt på balkongen och läste.
Och helt plötsligt börjar min dator att låta som en traktor. Igen! Det är bara ett halvår sen sist.

Jag är så irriterad över hela situationen. Jag är irriterad över att jag inte har kunskapen att fixa detta själv, jag är irriterad över att jag är beronde av andra för att få hjälp med problemet, jag är irriterad över att jag är så beronde av datorn över huvud taget. Det är ju mitt främsta arbetsredskap just nu - både när det gäller att söka jobb och att skriva.

Veckan som började så bra. Med glädjande nyheter om ytterligare en prinsessförlovning och att jag har kommit in på skrivakursen jag vill gå i höst.

Damnit!

Men jag passade i alla fall på att vara glad när tillfälle gavs.

Kommentarer
Postat av: anne

en bra replik ;D

2009-08-15 @ 16:44:38
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0