Ska jag önska mig någonting?

Jag hade sönder en spegel för sju år sedan. Det är faktiskt sju år sedan nästan på dagen. Jag var nyinflyttad i min lägenhet och det var kartonger och saker överallt som jag snubblade över, däribland en spegel som stod lite olyckligt lutad mot någonting. Jag var oerhört stressad den dagen för jag skulle iväg på ett bröllop.

Spegeln står sedan dess nere i förrådet. Olagad. Men varje gång jag ser den så funderar jag över om det är den som är orsaken till min extrema otur. För visst är det så man säger? Sju års olycka för en krossad spegel?

Nu har det ju som sagt gått sju år. Kanske lyckan vänder nu? För hoppet om att den ska göra det har inte övergivit mig. Vidskeplig som jag är läste jag precis att det är en historisk dag idag. Klockan 12:34:56 den 7/8 2009 bildas sifferkombinationen 123456789.

Jag ska sluta mina ögon och önska mig någonting vid den tidpunkten. Jag lär ju i alla fall inte förlora någonting på att försöka. Kanske är det just idag lyckan vänder.

Kommentarer
Postat av: elina

läskigt!

2009-08-07 @ 13:58:30
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0