Det allra nödvändigaste....

I den mån det går så försöker jag förenkla livet så mycket det går. Mitt senaste projekt att förenkla var min necessär. Den som jag har som i övernattningskittet.
Ja, det är ett i-landsproblem. Men dessa är sköna att ha emellanåt.

Planen var alltså att skaffa allting som jag behövde i min necessär i miniatyrform för att den inte skulle väga så mycket (många bäckar små). Det blir en ganska gullig effekt av detta eftersom det ger känslan av att produkterna hör hemma i ett dockskåp.
Jag har bara packat ner det allra nödvändigaste för att klara en övernattning och ändå är den knökfull. Här är en lista på vad jag bland annat har i den:

linsburk + linsvätska
rengöringsmjölk
rengöringsgel
ögonmakeupremover
dagcreme
nattcreme
nässpray
flytande tvål
schampoo
balsam
duschcreme
tandkräm
tandborste
bomullsrondeller
bomullstops
sykit


Jag har förmodligen glömt något på denna lista. Sedan har jag en separat necessär för mitt smink...

Som Dolly Parton en gång påpekade:

"Ni anar inte hur dyrt det är att se så här billig ut"

Hon är klok, den där Dolly.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0