Ingen vaggvisa nödvändig ikväll

Min grundläggande inställning är att ska man göra någonting så ska man göra det rejält. Det gäller det mesta jag tar för mig (med undantag för saker som bara förtjänar halvhjärtade insatser).
Jag har inte suttit ner många minuter idag. Garanterat kommer jag att somna utan vaggvisa ikväll.

Egentligen var det inte meningen, men när jag väl hade börjat att röja hemma imorse blev det en grundlig storstädning. Jag har dammsugit, skurat, rengjort badrummet från golv till tak, sorterat ALLA pappershögar som låg på köksbordet (det var en enorm befrielse - förhoppningsvis kommer det att dröja ett tag innan jag behöver ägna mig åt byråkrati igen), fick ihop tre papperskassar med tidningar och papper som ska till återvinningen, lagat smycken, vädrat uniformen, bakat matbröd, lagat en stor gryta med köttfärssås samt tagit hand om mina fötter (fotbad, filning, smort in).

Jag känner mig faktiskt ganska nöjd med min insats idag. Och jag vet att jag kommer att somna så fort jag lägger huvudet på kudden ikväll.

Nu har jag egentligen bara en enda sak kvar på min "to do"-lista innan året är slut: att sortera mina recept. Men det har jag all tid i världen att göra tisdag och onsdag nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0