Ambitiös middag

Jag älskar ju min digitala ugnstermometer. Med larm. Försöker att använda den så mycket som möjligt.

Min ambition imorse var att ugnssteka en stor rostbiff. En sådan stek räcker sedan till hur många matlådor som helst. Kollade runt lite på nätet efter en smaskig marinad. Det blev lite rödvin och annat gott i den. Men i samtliga recept stod att köttet skulle stå i denna härliga marinad i minst ett dygn.

Då får man ändra planerna lite. In med köttet i kylskåpet tills imorgon.

Istället står jag och gör hemmagjord pizza.

Det är illa det heller.

Kommentarer
Postat av: Vivvi

Måste ärligen säga att det här med stek är något jag är för feg för att prova. Jag tycker det kostar så mycket och blir det tokigt så är det mycket pengar.Jag är mest rädd att kryddningen inte ska bli bra.

Fast helt klart det blir mycket mat och det är ju så gott.

2009-07-11 @ 20:56:37
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0