Ännu ett jubiléum

En sak slog mig efter att ha läst om jubiléet av månlandningen: Detta innebär ju också att det var 40 år sedan David Bowie släppte "Space Oddity". Ni vet den som börjar: Ground control to Major Tom....
Den fantastiska låten handlar om astronauten Major Tom som ger sig ut i rymden och försvinner och spelades flitigt tiden runt månlandningen.

Om jag kunde så skulle jag lägga upp en Youtube-klipp på låten, men jag har absolut inte den minsta aning om hur man gör detta. Tekniskt våp som jag är. Ni får själva söka efter den och avnjuta.
Ni får hålla till godo med en bild av skivomslaget istället.


Kommentarer
Postat av: annebertelsen.blogg.se

ska jag lära dig? ;D gå in på youtube, ta koden som finns till vänster. gör ett nytt inlägg i bloggen, tryck på html knappen, klistra in din kod & sedan klickar du på uppdatera knappen - KLART! :)

2009-07-16 @ 14:32:10
URL: http://annebertelsen.blogg.se/
Postat av: annebertelsen.blogg.se

okej, så blir det för mig med ibland.. testa att göra fönstret större, liksom dra det neråt. fattar du? då borde uppdatera knappen visa sig..

2009-07-16 @ 15:13:27
URL: http://annebertelsen.blogg.se/
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get

svar: o den e ännu snyggare i verkligheten =)

2009-07-16 @ 15:48:17
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Göran E-toft

Så här lägger du in ett youtube-klipp i bloggen.



1. Sök efter den video du vill lägga upp.

2. Titta till höger på videon du valt. Där finns olika koder. Den som börjar med <object ska du kopiera, se till så att hela koden blir kopierad.

3. Gå till blogg.se och skapa ett nytt inlägg där du vill lägga in videon.

4. Klicka på knappen HTML och klista in koden du tidigare kopierade i den rutan.

5. Klicka på uppdatera. Om du inte ser knappen, håll muspekaren på den nedersta kanten i rutan (där du klistat in koden) och dra neråt. Då kommer knappen uppdatera fram.

6. Klicka sedan på spara & publicera.



Klart!!!

2009-07-16 @ 16:54:34
URL: http://www.agilityforum.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0