Även en kock behöver en paus ibland

Jag tror gårdagens hårda arbete i köket tog musten ur mig lite. Idag hade jag varken lust eller inspiration att ställa mig vid spisen. Inte för någonting tidskrävande i alla fall. Eller speciellt näringsrikt för den delen.
Jag tog fram ciabatta ur frysen som jag lät ligga framme en stund och tina. Sedan delade jag dem på mitten, ringlade över några droppar olivolja, bredde ett tunt lager fransk senap på, skivade rödlök och kvisttomater, några skivor rökt skinka och avslutade med mozzarella och lite oregano.
Gräddade i ugnen på 225 grader tills osten började få färg.



Kommentarer
Postat av: SANAZ

Åhh va gott det ser ut!! Ska prova det snart, hemmagjorda "pizzor" :)

2009-07-15 @ 22:50:48
URL: http://sanaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0