På tallriken ikväll

Att säga att jag älskar att laga och äta mat är att "state the obvious". Det enda jag aldrig stoppar i min mun är jordgubbar (klarar inte ens av lukten) samt inälvsmat (mest på grund av den anledningen att det känns otäckt att äta organ). Jag är inte heller vidare förtjust i tacos. Tacos känns som någonting man bjuder på på barnkalas för att man inte orkar laga riktiga mat. Annars äter jag det mesta.

Husmanskost har en speciell plats i mitt hjärta. Även om jag inte äter det så ofta. Därför kan jag tycka att det blir lite extra gott när jag väl tillagar det.

Idag blev det korvstroganoff. Det är en sådan rätt jag kan längta efter. Och gott blev det.



I denna stroganoff har jag haft i - förutom falukorv - massor av gul hackad lök, vitlök, tomatpuré, köttbuljongtärning, krossade tomater, fransk senap och creme fraiche. Kryddade med svartpeppar och en liten touch timjan.
Till detta serverade jag basmatiris och grönsallad (jag är mycket för grönsallad jag).

Tips: Fransk senap kan man ha till allt. Trust me.

Kommentarer
Postat av: Ida

Frågestund i min blogg :) vore kul ifall du hade en fråga att ställa, och ja hoppas också du har en trevlig fredagskväll :)



Kram



Blev hungrig nu som attans... buhu!

2009-07-17 @ 19:16:34
URL: http://isellden.blogg.se/
Postat av: Vickan

Haha i dag lordag skall jag sla pa stort med min inhandlade falukorv fran IKEA och gora korvstroganof, har vart sugen pa det i typ 1 ar :)

2009-07-18 @ 09:32:58
Postat av: G.E Online

Gud vad gott det ser ut. En av mina absoluta favoriträtter. Förresten, vill du ha en header på din blogg? Jag kan hjälpa dig fixa en sådan om du vill. Hör av dig i sådana fall.

2009-07-18 @ 15:45:58
URL: http://www.agilityforum.se/blogg
Postat av: Josse

Oj.. smaken av både jordgubbar och tacos är ju helt vansinnigt god. Men jag kan väl hålla med om att mat som korvstroganoff är jäkligt gott det med :D

2009-07-18 @ 17:57:59
URL: http://joshce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0