Rekordsommar i nyhetstorka?

I går när jag skummade igenom nyhetsflödet i en av kvällstidningarna såg jag rubriken: "Martin Melin talar ut som sitt trauma". När jag sedan läste artikeln visade det sig att Martin inte upplevt tsunamin på nära håll, inte bevittnat en jordbävning eller överlevt cancer. Han berättade helt enkelt enkelt om när han som elvaåring ramlat i ett buskage med brännässlor på en semester i Mariefred. Det var själva "traumat". Att ha ramlat i ett buskage med brännässlor. Som elvaåring.

Jag tror att Martin Melin är en ganska cool kille med en stor portion humor, så jag antar att han skrattade gott själv åt rubriken. Han ställer upp och berättar om ett sommarminne för trettio år sedan och det rubriceras som "ett trauma". Jag drar slutsatsen att man måste ha en extremt dramatisk ådra för att få jobba som rubrikssättare på en kvällstidning.

Sommaren 2009 kommer förmodligen att gå till historien som den sommaren då världen led av extrem nyhetstorka. Sedan Michael Jacksons död för drygt en månad sedan har det varit otaliga rubriker om honom. Han har nog råkat värst ut. Det har spekulerats om själva dödsorsaken, om vem som ska ta hand om hans barn, om han iscensatte sig egen död och nu senast har det dykt upp en norsk son. En norsk son! (AB)

Det absurda har nått sin kulmen.

Kommentarer
Postat av: therese

åhhh, då måste jag köpa den. läser just nu vattenmelonen och sen har jag "när lucy sullivan gifte sig" eller vad den heter hemma :)

2009-07-22 @ 09:35:27
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: Mie

Stoppa pressarna!! Jag och min lillebror ramlade ner i ett dike fullt med brännässlor när vi var små. Det måste väl få komma i tryck? Vi var ju två stycken och det borde rankas högt!! ☺

Ha det gott

2009-07-22 @ 09:39:00
URL: http://mies.webblogg.se/
Postat av: therese

jo jag har läst halva PS fast på engelska. får ta och börja läsa den igen snart :P har så himla mkt böcker i hyllan och har äntligen kommit i en läsperiod.

tycker ju om svenska kriminalromaner också. ska läsa en sån kvällskurs på högskolan i höst!

2009-07-22 @ 09:52:27
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: Flores

Läser aldrig kvällstidningar, men den var underhållande. :)

2009-07-22 @ 10:14:47
Postat av: Netti

Jaaa jävlar vad många trauman man gått genom under loppet av 40 år då.

Borde täcka mera än ett mittuppslag...

2009-07-22 @ 10:45:43
Postat av: Boktokig

Jag kan riktigt se hur desperata de måste vara på nyhetsredaktionerna just nu!



Nattfåk var en väldigt bra bok! Jag har för mig att tårarna brände på mig också. Kom på det nu när du skrev om det. Man vet aldrig i förväg vilka böcker som ska framkalla tårar!

2009-07-22 @ 10:48:13
URL: http://boktokig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0