Vad händer om man sväljer en fästing??

Jag mutade min mamma idag att åka ut i skogen och plocka blåbär till mig. Det är ju så vansinnigt gott och enligt rykten så ska det finnas rekordmånga bär i år.
Vilket det också gjorde. Efter ett par timmar kom mamma tillbaka med flera liter bär.



Ser ni vad härligt? En stor bunke full med blåbär. 
Jag var strålande glad tills jag såg att en medföljande fästing också kommit in i mitt hem. Utan inbjudan. Panik!



Mamma fick rensa.
Min ambition var att göra en härligt god blåbärskaka till kvällen. Hur gott känns inte det med färska blåbär? Men så kröp paniken på igen efter att ha sett den ovälkomna gästen.

Vad händer egentligen om man råkar svälja en fästing?

Ni får säga vad ni vill, men det låter mycket farligare än svininfluensan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0