Migrän kan verkligen ställa till det

Migrän och insomnia är en spännande kombination - men det är ingenting jag rekommenderar till veklingar. Nu har jag lyckligtvis inte migrän så ofta - insomnian däremot har jag på något sätt lärt mig att hantera och leva med.

När jag dock får migrän, så får jag det på de mest olämpliga tidpunkter. Igår var jag i stort sett utslagen hela dagen, eller dygnet för att vara helt ärlig.
Det fanns inte alls med i min tidsbudget. Jag hade - och har fortfarande - hur mycket som helst som ska vara klart tills imorgon och då är en hel dag i liggande position rena katastrofen.

För man kan inte göra någonting. Mitt huvud värkte så mycket att jag mådde illa, och inte heller gick det att röra på.
Det blir inte bättre av att jag inte kan somna - det förvärrar hela tillståndet.

I natt låg jag och tittade på film. Med ett halvt öga eftersom ljuset från tvn brände som eld i ögonen. Såg "Tjejligan" med Madonna. Det var länge sedan. Efter det följde en film till som var helt ok. Somnade först vid tre i natt och vaknade klockan sju.
Ni förstår själva hur fräsch jag ser ut nu.

Imorgon har jag tolv timmar i skolbänken framför mig - först på flygvärdinnekurs och sedan på skrivarkursen. Så imorgon behöver jag vara pigg och fräsch som en nyponros, utvilad och full med energi.

Migrän kan verkligen ställa till det.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja migrän är verkligen överjälvligt!

Hoppas att du mår bättre nu.

Kram

2009-11-08 @ 21:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0