Vardagen förändras

Det är en rejäl omställning från att sitta hemma dag ut och dag in och leta bland jobbannonser till att sitta i ett litet klassrum mellan nio och fem varje dag och bli undervisad.
Igår skrev jag två prov. Två på en dag. Det slukar energi, kan jag tala om. Jag är inte i prima form på kvällarna, för att uttrycka det milt.

Men jag har vansinnigt roligt och jag känner mig så lyckligt lottad att jag om en vecka har ett arbete. Då är kursen klar.

På lördag ska jag ha en "traineeflygning" (som att vara PRAO en dag ungefär) - en arbetsdag som är beräknad att bli cirka fjorton timmar. Fjorton timmar! Lika bra att lägga ribban högt.
Räknar kallt med att halta på söndag eftersom jag skämt bort mina fötter det senaste året med att gå omkring i sneakers. De kommer förmodligen att bli lite chockade av att behöva tränga in sig i ett par nätta pumps över ett halvt dygn i sträck.

Skönt att människan vänjer sig fort vid förändringar (förhoppningsvis gäller detta fötter också).

Kommentarer
Postat av: kiki

Oh lycka till på nya jobbet! :)

2009-11-26 @ 18:15:06
URL: http://varulven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0