Drömmar - Veckans kulturfyra

Veckans Kulturfyra handlar om Drömmar. För ett par år sedan investerade jag i två stycken böcker i drömtydning - mest för skojs skull. När man har en återkommande dröm är det roligt att slå upp vad den kan betyda. 

1. Kommer du ihåg dina drömmar?

Ibland. När jag har sovit oroligt gör jag det inte, men har jag fått mig en god natts sömn brukar jag komma ihåg små sekvenser ur dem.

2. Vilken är den värsta mardrömmen du haft?

Jag brukar aldrig minnas mardrömmarna - jag vaknar av dem och är bara medveten om att jag har drömt någonting otäckt.
Men en gång drömde jag att jag var på dejt med Göran Persson - det behöver jag inte drömma igen.

3. Vad dagdrömmer du om?

Jag dagdrömmer hela tiden! Det är ganska skönt att försvinna in i fantasins värld ett tag. Jag tror att dagdrömmarna och fantasierna berikar våra liv. Jag får väldigt mycket idéer av att göra det.

4. Har du drömt någonting som sedan slagit in?

Jo, det har hänt. Den där klassiska, när man drömmer om en person som man inte har träffat på flera år eller ägnat en tanke som man sedan dagen efter springer i armarna på. Sånt känns nästan övernaturligt.
Jag upptäckte en kärlek via en dröm en gång. Jag hade inte lagt märke till honom direkt innan - vi var bekanta. Men så hade jag en fin dröm om honom, lärde känna honom bättre och blev till slut förälskad.




Kommentarer
Postat av: Mika

Ha ha ha.. det kunde ha varit värre... du kunde drömt att du hade sex med Lars Ohly..

2009-10-01 @ 21:45:48
URL: http://mikaaalto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0