Nagelhaveri

Mina naglar avslöjar alltid i vilket hälsotillstånd - eller sinnestillstånd - jag är i. När livet leker och jag är harmonisk och lycklig är mina naglar långa och välmanikyrerade.
Är jag ledsen och nedstämd, är naglarna korta och ovårdade.

Den senaste tiden har mina naglar blivit riktigt långa. Då trivs jag. Älskar långa naglar - jag känner mig faktiskt lite "naken" när de är korta.

Men självklart har EN nagel fått en spricka i sig. Det är höger tumnagel och sprickan sitter långt, långt ner. Så pass att man inte ens kan klippa av den. Det vill jag ju inte heller - för då kommer naglarna i ofas. Klart att de måste vara symmetriska!

Jag är fast besluten att rädda min älskade nagel. De senaste dagarna har jag duttat på lim (med utgånget datum - vem visste att nagellim hade ett "bäst före"-datum?) och glasfiberväv (den måste också ha ett par år på nacken). Denna lösning känns inte alls tillförlitlig.

Så idag gick jag och köpte ett "lagningskit" för naglarna. Jo, det finns faktiskt sådana. Nu ska det limmas och trixas och sprayas och filas.

Jag förstår att killar inte alltid förstår sig på kvinnor.


Kommentarer
Postat av: Sanna

bild på dem? :-)

2009-10-24 @ 23:10:08
Postat av: Mika

Nej.. ytligheten och den ständiga utseendefixeringen hos kvinnor är en ständig källa till förvåning för oss män. Inte nog med det.. dom skyller denna utseendefixering på OSS.. att det på något sätt är vårt fel att dom hela tiden måste göra sig snygga och sånt där.. hå hå, ja ja..

2009-10-25 @ 14:09:40
URL: http://mikaaalto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0