Nej, jag är inte klar ännu!

Förra måndagen gav jag mig själv ett löfte:
Min framförhållning skulle bli bättre när det gällde skrivarkursen.

Jag jobbar bäst under press, men förra veckan gick det lite till överdrift. Då blev min berättelse klar på förmiddagen (kursen är på kvällen). När jag ska skriva ut den tar bläckpatronen slut - mitt i! Som tur var hade jag varit förutseende nog att beställa en några veckor tidigare så jag hade en hemma. Bara att byta och försöka skriva ut igen. Lite panik hann jag att få.

Och då lovade jag mig själv att jag skulle ha bättre framförhållning den här veckan för att slippa panikkänslorna (att vara ute i absolut sista minuten är inte bra för blodtrycket). Mitt mål var att till och med ha berättelsen klar innan helgen.
Men det var innan jag visste vad uppgiften skulle bli.

Vi ska skriva om någonting äckligt tills på måndag. Beskriva en äcklig händelse eller handling.

Jag kan inte. Jag är en mjukis. Kan inte tänka äckliga tankar just nu. Det är bara små rosa vackra moln i min hjärna.

Så nej, jag är inte klar med min skrivuppgift ännu. Har inte ens börjat. Jag kommer att ha panikkänslor på måndag förmiddag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0