Nu vill jag trycka på "paus"

Det är inte sällan jag önskar att jag kunde styra mitt liv med en gigantisk fjärrkontroll.
Igår "vinternattade" jag min balkong. Inte alls så avancerat som det låter - solstolarna åkte ner i förrådet och jag tog in lite krukor som jag vet inte klarar av minusgrader utan att krackilera. Men förberedelserna inför vinterhalvåret blev ändå gjorda.
Nyligen tittade jag på morgon-tv och väderprognosen.

Det kan falla snö inatt över Mälardalen.

Snö! Ja, nu är det ju knappast så att vi som bor på de här breddgraderna kommer att mötas av stora snödrivor i morgon bitt - allt hårspray som vi använde på 80-talet har bidragit till att vi inte vi får uppleva det så ofta längre - men de få snöflingorna som kommer symboliserar ändå att vintern är på intågande.

Jag som ställde undan solstolarna igår! Jag är inte redo att möta vintern ännu. Jag vill trycka på "paus"-knappen så jag hinner att anpassa mig.

Det blir en sväng ner i förrådet på förmiddagen för att hämta upp vinterkläderna. Kappor, jackor, halsdukar, mössor och vantar.
För är det någonting jag gör under vinterhalvåret så är det att klä på mig! Rejält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0