5 filmer jag ångrar att jag har sett

Ibland blir det lite galet när man ser film och man ångrar sig efteråt av en eller annan anledning. Här listar jag de fem filmerna jag ångrar att jag har sett.

1. ALIVE

Att filmen har verklighetsbakgrund gör att man inte bör se den om man 1: lider av flygrädsla, 2: om man jobbar inom flyget. Den har satt fruktansvärda spår.

2. JURTJYRKOGÅRDEN

Stephen King är en av världens skickligaste - och mest produktiva - författare. Men det finns två tabun inom litteratur och film: när barn eller djur kommer till skada. Här är det en orgie i båda. Har fortfarande (tjugo år senare?) mardrömmar om denna film.

3. DUBBELGÅNGARE

Jeremy Irons är en av mina favoritskådisar. Hur han har kunnat ställa upp i denna makalöst sjuka film övergår mitt förstånd. Den är så pervers och man anar att manusförfattaren har intagit stora doser av LSD under skapandet. Slutsats: Knark är inte bra.

4. TERMINATOR 3

Tvåan i serien var fulländad. Slutet på den var helt fenomenal. Hur kan man då komma på tanken att göra en uppföljare med ett manus som är så uselt att det gränsar till fars?

5. PULP FICTION

Två och en halv timme som jag aldrig kommer att få tillbaka. Men jag älskar nyansen på nagellack som Uma Thurman har filmen: Chanels no. 18 Rougenoir.



Kommentarer
Postat av: Lilla O

Tur att du gillade nagellacket i alla fall. Du är väl för rolig! Snor idén och länkar till ditt inlägg!

2009-09-04 @ 22:13:22
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vad är det för fel på Pulp Fiction, underbar film

2009-09-07 @ 09:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0