Är inte 9 ett lyckonummer?

Det är ju en liten speciell dag idag: 090909. Jag som är lite (ok - mycket) vidskeplig tror alltid att sådana här dagar bringar lycka på ett eller annat sätt.

Fast dagen började inte så bra. Efter min powerwalk på 1,5 timme stressade jag hem för att hinna ta en snabbdusch och slänga i mig frukost (jag har bytt ut havregrynsgröten på mornarna mot omelett) för att hinna dra iväg till gymmet och köra lite styrka innan spinningpasset som började 11.15.
Duschen gick bra, att äta frukost lika så. Men när jag kommer ner till stationen stötte jag på patrull. Inget busskort. Det låg kvar i min andra väska hemma. Så det var bara att knata tillbaka hem och hämta det. Hann därför inte med något styrkepass idag.

Men så slog det mig: Det är ju Lotto-dragning ikväll. Med värsta drömvinsten (den måste vara uppe i närmare 150 miljoner nu eftersom ingen vinner). Det kanske är där alla niorna den här dagen kommer ge mig sin lycka. Så måste det ju vara naturligtvis.

Dessutom är det i skrivande stund 25 grader varmt ute - en bit in i september! Ljuvligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0