Suverän utmaning från Lilla O

Underbara Lilla O! Jag hittar alltid någonting intressant att läsa på Lilla O´s blogg - är det inte ett bra lästips så är det ett tänkvärt inlägg som tilltalar mig.
Ikväll gav hon mig ett gott skratt dessutom. Precis när jag sitter och skakar av ilska över just Jantelagen och allt vad den innebär, läser jag ett underbart inlägg som hon skrivit om ämnet.

Hon utmanar sina läsare att lista fem positiva saker med sig själv. En lovebombing på sig själv helt enkelt. Det där är inte lätt - visst är det alltid enklare att lista andras positiva egenskaper än sina egna?

Jag tycker om utmaningar, så jag antar den.

Jag är bra på att:

1. komma ihåg datum (såsom födelsedagar och andra bemärkelsedagar)

2. laga mat (jag måste ha varit italienska i mitt tidigare liv)

3. ge andra människor uppskattning

4. slutföra projekt jag tagit mig för

5. organisera (till och med kryddorna står i bokstavsordning hemma)

Tips: Läs Lilla O´s blogg - det är balsam för själen.

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Tack Maria både för dina fina ord och för att du svarat på utmaningen. Kan säga att jag får mig några goda skratt av att kika in till dig också. Du är vass i kommentarerna ibland, men lyckas alltid vara trevlig. Det är bra!

Att ge andra människor uppskattning är en bra egenskap. Hoppas att du får mycket tillbaka också.

Det här med maten hade jag förstått!

2009-09-20 @ 15:56:58
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0