En erfarenhet rikare

Jag klarar inte en dag utan Cola Zero. Det är otänkbart. Men av alla laster som finns att tillgå, måste denna ändå tillhöra en av de minst farliga.

Den måste dock vara kall. Riktigt kall.

Är det då så att man inte har haft tillräcklig framförhållning så man har kunnat kyla drycken ordentligt i kylskåpet (för det är ju dessvärre inte så ofta man hittar kyld läsk i butikerna - Pan-ica brukar ha det ibland) får man improvisera för att få rätt temperatur.

Jag brukar lägga min Cola i frysen. Max en timme. Brukar bli perfekt.

Denna lösning fungerar bäst om man inte har för mycket annat att hålla ordning på i skallen - för risken finns annars att man glömmer bort att man har en petflaska på kylning.

Det gjorde jag idag. Jag glömde. Vet inte hur många timmar den stackars flaskan fick ligga i frysen innan jag räddade den.

Jag ställde den på diskbänken ett tag. För att tina.

Dock såg jag att all vätska inte förvandlats till is - det fanns faktiskt någonting flytande där inne. Och törstig var jag - påminde lite om en blodtörstig vampyr (ja, vadå? Vampyrer är tydligen the shit just nu).

Så jag skruvade upp korken på flaskan, i förhoppning om att få ur ett par droppar.

PANG! sa det. Effekten blev densamma som när man skakar en champange-flaska och slår bort korken (som de brukar göra efter en F1-seger och duscha publiken med). Förvisso ett skådespel att bevittna, men inte lika roligt att skura upp.

Nu vet jag det. Vilket ger mig två alternativ inför framtiden:

1. inte glömma att jag lagt in en Cola-flaska på kylning

2. om jag mot förmodan skulle göra det igen: låt den då tina HELT innan jag skruvar upp korken.

En erfarenhet rikare är jag.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja du man lär sig något varje dag, det är säkert :-)



Kram

2009-09-25 @ 22:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0