I got ON the plane

Jag befann mig i New York den första veckan i maj 2004 på semester. Av ett lyckligt sammanträffande visades det allra sista avsnittet av "Vänner" under min vistelse.
Det var en spännande upplevelse. Under hela kvällen var det specialprogram om själva serien (tillbakablickar och intervjuer) - och när det extra långa sista avsnittet visades kändes det som om hela New York stod stilla. Morgonen efter hade varenda amerikansk kanal analyser om den framgångsrika serien som nu nått sitt slut.

Det finns en replik i det sista avsnittet som har etsat sig fast i mitt hjärta för evigt. Det är när Rachel efter många om och men insett att det är Ross hon älskar och gör allt för att komma av flygplanet som ska ta henne till ett jobb i Paris.
Till slut står hon där i Ross lägenhet och säger:

"I got off the plane"

...och inte ett öga var torrt.

Idag kan jag göra en Rachel fast tvärtom: I got ON the plane.

Jobbet jag sökte är mitt. Fan, vad skönt att kunna säga det efter alla månader av resultatlöst jobbsökande. Jag har fått jobb!
Hallelujah moment!



Kommentarer
Postat av: Therese

Ja det avsnittet glömmer man inte!Även om jag då inte var i FAB NY.



STORT grattis till jobbet Mia.Ska du flyga nu(Om jag förstod det rätt?)

Lycka till med det nya jobbet!

Kramar

2009-09-23 @ 19:40:21
Postat av: NisseM

Hej Mia!



Grattis till jobbet från mig och Anna-Lena!

Vi gläds med dig!



Nisse

2009-09-23 @ 23:29:21
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

Grattis till jobbet!! =) Jag har nog tyvärr missat vad du sökte, så vad sökte du? :)

2009-09-24 @ 11:23:24
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Anonym

har följt din blogg ett tag o måste säga att det är en av de bästa jag läst!!!

Stort grattis till jobbet!

Du är så värd det!

Ha de bra

2009-09-24 @ 14:02:27
Postat av: Maria

Tack snälla ni för alla gratulationer!



Och tack snälla Anonym för de fina orden om bloggen. Hoppas att du fortsätter att läsa, vem du än är!

2009-09-24 @ 14:38:05
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: sanna

Grattis Maria!!

Det var glada nyheter. Vart blev det? Är jätteglad för din skull.

Stora bamse kramar från Mette-Marit!!

2009-09-24 @ 19:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0