Kriminalkursen

Jurister, journalister, lärare. Och så jag - en arbetssökande flygvärdinna utan akademisk utbildning. Det var samlingen igår på kursen att skriva kriminalromaner. Jag kände mig lite som den fula ankungen. Men vilket härligt gäng. Och vilken suverän lärare Sören Bondeson är!
I tre timmar och femton minuter satt jag bara och sög in all information och inspiration som en svamp. Det var en kväll full av intryck och jag var helt utmattad mentalt när jag gick därifrån i ett euforiskt tillstånd. Totalt upprymd.
Det kommer att bli en mycket intressant höst.

Uppgiften till nästa vecka blir att skriva en scen på max tio sidor, inspirerad av en artikel i en tidning.


Kommentarer
Postat av: Kissdockan

Älskar känslan av att vara helt upprymd efter en föreläsning, det är nästan konstigt hur mycket det kan göra för en! Och på något konstigt sätt så bidrog du med den härliga känslan till mig, när jag bara läste om din känsla och upplevelse! :)



Önskar dig all lycka med kursen!

2009-09-08 @ 12:08:04
URL: http://kissdockan.blogg.se/
Postat av: Mika

Skriv en historia om en finsk, psykopatisk skogshuggare som lever ett dubelliv. Intelligent, men asocial. Kroppsarbetare på dagen, en människojägare på natten. En galen, sadistisk massmördare. Jag hjälper dig gärna med fakta. =)

2009-09-08 @ 21:31:31
URL: http://mikaaalto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0