På dagens agenda: Bio

Jag kan faktiskt inte minnas när hösten någonsin har varit vackrare. Förra året missade jag den helt - då kom jag hem från fyra månaders jobb på Mallorca lagom till vintern.
Jag kan inte påminna mig när denna årstid varit ljuvligare.

Vädret utanför mitt fönster idag kan man inte ens beskriva som "höst" - det är sensommarväder. Solen värmer så pass att man kan ha balkongdörren öppen på vid gavel. Med andra ord är det perfekta förhållanden för att vistas utomhus.

Vad gör jag då? Jo, jag planerar in en eftermiddag i biomörkret. Rent vansinne - jag vet. Men jag kan inte hålla mig längre.
"Flickan som lekte med elden" blir det.


Kommentarer
Postat av: E

"Vädret utanför mitt fönster idag kan man inte ens beskriva som "höst" - det är sensommarväder."



Det är ju precis så det är. Det är INTE höst än.



Vad är det med folk nuförtiden? Har t.o.m läst en artikel i DN där journalisten talar om att det skulle vara Brittsommar nu. Det är SENSOMMAR!!!



:D

2009-09-19 @ 14:51:06
Postat av: Maria

Man har nog en vana att kalla den här årstiden för höst, eftersom vi inte är så bortskämda med att den är så fantastisk. Dryga tre månader kvar till julafton - det kan man inte tro! Härligt!

2009-09-19 @ 18:53:38
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0