Redigering

Det var en skön känsla att vakna upp i morse med vetskapen om att min skrivuppgift tills imorgon var klar. Jag skrev ut hela berättelsen igår på papper, sedan satt jag med en penna och redigerade. Strök lite, la till lite, ändrade ord.
Under natten fick berättelsen vila.
Imorse läste jag igenom den ännu en gång, gjorde de sista ändringarna och skrev ut den igen. Jösses, vad självkritisk man är! Vilket förmodligen är väldigt nyttigt.

Jag börjar så smått bli bättre vän med WORD också. Vår vänskap kommer förmodligen att växa sig starkare under tidens gång.

Imorgon kväll på kursen ska vi gå igenom olika berättarperspektiv, person- och miljögestaltning. Samt få en ny skrivuppgift till veckan efter.

Kommentarer
Postat av: cecilia

går du på skrivarkurs? det är väldigt kul att skriva :)

2009-09-13 @ 10:00:01
URL: http://ceciliala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0