Vad ska jag göra med alla pengarna?

Imorgon lördag kan en ensam vinnare ta hem rekordvinsten på Lotto på 145 miljoner kronor. Det krävs i och för sig att man har sju rätt på själva raden, sedan måste man dessutom ha minst två nummer rätt på Joker och Fru Fortuna på sin sida. Ett fruntimmer som jag har legat i luven med så länge jag kan minnas.
Chansen att man vinner denna summa är en på 336 miljoner. Inga bra odds.

Men möjligheten finns. Det kan var just imorgon som Fru Fortuna väljer att lägga ner stridsyxan och jag står där 145 miljoner kronor rikare.

Vad ska jag då göra med alla pengarna?

Det allra första jag skulle göra är att köpa min mamma ett jättefint hus. Sedan betala av alla mina skulder (som jag längtar efter att få säga "bye bye" till CSN) och köpa mig en paradvåning i den kungliga huvudstaden. En riktigt flådig sådan.

Jag tror inte att det kommer att bli en större konst att spendera 145 miljoner.



Kommentarer
Postat av: Mias mamma

Tack Skatt, det räcker med ett litet hus med en liten trädgård. Lycka till med Lottot i helgen, jag håller tummarna.

2009-09-04 @ 15:16:00
Postat av: Mika

Förlåt att jag inte önskar dig lycka till.. den där vinsten tänker JAG kamma hem.

2009-09-04 @ 19:31:11
URL: http://mikaaalto.blogspot.com
Postat av: Maria

Inte då! Jag har vinst-vittring! Sitter för fullt och planerar vad jag ska göra med alla stålar.

2009-09-04 @ 19:55:54
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0