En förmiddag präglad av tur

Klockan är bara barnet och redan har dagen präglats av tur. Först hittar jag bland min rena tvätt en försvunnen cardigan som jag trodde att jag hade glömt kvar på Las Palmas (den tillhör inte mig, utan bolaget jag jobbar för fram tills på söndag så jag blir återbetalningsskyldig om jag inte lämnar tillbaka den).
Sedan anlände jag till Sigtuna. Mitt nya favoritställe är Sigtunatvätten. Inte nog med att mannen som jobbar där lovade att ha min uniform klar redan imorgon; väggarna där inne pryddes av kung Carl XVI Gustav och Jesus. Ja, ni förstår själva att jag hädanefter alltid kommer att lämna in min kemtvätt där. Verkligen en man i min smak!
När jag går på Stora Gatan (ja, den är inte enorm men den heter så) ringer min mobil och jag blir kallad på en jobbintervju på onsdag. Det gjorde mig vansinnigt glad eftersom jag inte på något sätt ser fram emot att bli arbetslös eller besöket hos Arbetsförmedlingen på måndag.
Efter det samtalet började ana att denna fredag skulle bli riktigt bra.
Jag köpte Sigtuna-munkar och begav mig hemåt. Och på vägen hem från bussen såg jag mitt hus. Alltså, det huset som jag vill ha! Fyra miljoner kostar det, men om turen håller i sig så kanske jag vinner på Lotto imorgon och kan köpa det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0