Gott vatten. Och mindre gott vatten.

I lördags köpte jag en stor karaff som jag kan ha vatten i. Jag ska bli ännu duktigare på att dricka vatten, men jag kan inte dricka det såvida det inte är iskallt. Så karaffen är nu placerad i kylskåpet.
Ska sanningen fram så tycker jag bättre om vatten när det är smaksatt. Det blir lättare för mig att dricka helt enkelt. Så jag skivade i en apelsin, vilket blev mycket lyckat.

Om jag köper hem kolsyrat vatten är det också smaksatt. Senast köpte jag Lokas nya med smak av päron och krusbär. Utan att överdriva var det förmodligen det godaste vatten jag någonsin druckit. Snudd på att den kommer att konkurrera med Cola Zero som är ett måste i mitt kylskåp. Men bara nästan.

Ni anar inte den lycka jag kände när jag såg reklampelarna härom dagen vid stationen. Ramlösa med rabarber. Åh, jag älskar rabarber!
Idag köpte jag två små flaskor (de var på kampanjpris). Och... Vilken besvikelse! Inte ens i mina vildaste fantasier kunde jag få den smaken till att likna rabarber.

Sommarens vinnare är alltså Lokas päron och krusbär. Men vanligt kranvatten med skivad apelsin i är också ruskigt gott.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0