Harmoni och ordning med feng shui

För flera år sedan köpte jag en bok som heter "Rensa i röran med feng shui" av Karen Kingston. Den brukar jag ta fram då och då och läsa ur för man får så oerhört mycket inspiration.
Boken tar inte bara upp den direkt synliga röran som vi oftast har i hemmet, utan även den röra som vi har inombords. Bland annat finns det ett skrämmande kapitel om vårt tarmsystem. Det är inte bara den själsliga sidan inombords som samlar på sig en massa skit.

Våren är på många sätt den perfekta årstiden att börja rensa i röran. I synnerhet på våra breddgrader då vårsolen ofta ger oss en stor dos inspiration.
Karen Kingston delar in definitionen av röra i fyra kategorier:

* saker som du inte älskar eller inte använder
* saker som är misskötta eller oorganiserade
* för många saker på en alltför liten yta
* allting som är oavslutat

Faktum är att man kan tjäna bra pengar på överflödiga saker. För tre somrar sedan rensade jag skoninglöst hemma, plockade ner sakerna i kartonger och ställde mig på loppmarknad och sålde dem. Det som jag inte behöver kan glädja någon annan. Det mest fantastiska är att de är beredda att betala för sakerna man vill bli av med.

Om ni någonstans hittar "Rensa i röran med feng shui" så köp den. Det är en riktigt underhållande bok med många bra konkreta tips om hur man får bättre harmoni i sitt hem och sitt inre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0