Kulturtips!

När jag väl är inne i den kungliga huvudstaden så brukar jag passa på att göra så mycket som möjligt. Efter Pride-paraden i lördags beslutade jag mig för att vara lite kulturell och gå på Fotografiska där de fram till i september har en utställning med fotografier av Annie Leibovitz.

Nu hade jag inte så nog kollat upp vart Fotografiska låg utan trodde att det låg åt ett helt annat håll än vad det egentligen gjorde (det ligger precis där Ålands/Finlandsfärjorna avgår ifrån, nära Slussen). Men jag fick mig en lång promenad i fint väder så någon större katastrof var det ju inte.

De har även en utställning där just nu med fotografer tagna av Lennart Nilsson (ni vet han som tar bilder på foster).
Det var någonting surrealistiskt att se en bild på en mänsklig spermie som var en meter lång.

Fotografiska vid Slussen. Värt ett besök.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0