Vitlöksdoftande fläskfilé med senapssås

För ett par veckor sedan hittade jag ett recept i Aftonbladet som jag testade och genast blev denna maträtt en ny favorit. Jag gjorde den alldeles nyss igen. Rätten är lättlagad och går väldigt snabbt att göra.

INGREDIENSER:

500 gram fläskfilé
5 stora champinjoner
2 stora vitlöksklyftor
1 knippe gräslök
2 dl matlagningsgrädde
2 dl vatten
2 msk oxfond med rödvin (Touch of taste)
2 msk fransk senap

tagliatelle eller gnocchi

GÖR SÅ HÄR:

Koka pastan al dente. Fräs under tiden köttet i lite salt och peppar. Pressa i vitlöksklyftor och häll i champinjonerna. Stek tillsammans en stund.
Blanda samman vatten, grädde, senap och oxfond. Häll i stekpannan. Låt sjuda under lock i ett par minuter. Klipp slutligen över gräslöken.
Servera gärna med riven parmesanost.

Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: Peter S

Ser gott ut! Jag har en fläskfilé i kylskåpet så det testar jag. Tar nog rotfrukter i ugnen istället i st f pasta, och har alltid bara vispgrädde hemma så jag häller på det.

Får passa på nu när senap-är-blää-sonen inte äter här idag.

2010-08-22 @ 12:38:08
URL: http://petersvanberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0