Granen funnen!

Efter mitt oerhört smärtsamma besök hos naprapaten igår (jag är öm fortfarande) så tog jag mig an uppgiften att hitta mig en julgran.
Jag har ungefär samma inställning till granar som Tomas Di Leva har till svampar: jag vill inte skilja bebisgranar från deras föräldrar och tycker att de ska få bo kvar i skogen.
Dessutom måste det vara miljövänligare att ha en gran som man kan återanvända år efter år.

Granen jag ville ha skulle vara vit, tät och ganska stor.

Första stoppet i sökandet var på Rusta men de granarna var inte fina (det var kanske dömt att misslyckas från början). Sedan blev det ett besök i Väsby centrum där jag hittade bling-bling till granen som jag ännu inte hade inhandlat och asiatisk buffé som gjorde mig mätt resten av dagen (sökandet efter den perfekta granen kräver massor av energi).

På vägen hem åkte jag förbi Plantagen och där - med andan i halsen - köpte jag en vit gran, ganska tät och 180 cm lång. Inte min drömgran men jag tror att den kommer att bli riktigt fin när jag väl har klätt den.

Nästa uppdrag blir att hitta tjockt glitter i silver. Inte den tunna varianten.

Det stör mig lite att jag inte kommer att hinna få upp granen förrän tills nästa helg och då är det redan tredje advent!

Det är stressigt med jul!


Bling-bling till julgranen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0