Note to self inför nästa jul

Jag har gjort en mental anteckning till mig själv:
att om jag är välsignad att ha en anställning nästa jul så ska jag ta ut semester hela julen - inte bara se till att jag är ledig på själva julafton.

Det var nämligen med tunga steg som jag gick till jobbet både på juldagen och annandagen. Jag hade hellre velat vara hemma och njutit av julmatsrester, tända ljus och bara slöat i soffan.
Det hör julen till.

Och långa arbetsdagar har jag haft också. Men nu har jag två lediga dagar innan det är dags för att ta på uniformen igen och åka till Dubai för att fira nyår.

Nyår är verkligen ingen högtid som jag behöver - eller vill - fira på hemmaplan. Jag känner mig lyckligt lottad som får fira den i Dubai istället.
Som strössel på glassen får jag även stanna där ett dygn längre än vad vi vanligtvis gör.

Tror att jag får ta med mig stora resväskan den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0