Blir det översvämning i vår?

Det var länge sedan jag lärde mig den värdefulla läxan att finna mig i det jag inte kan förändra. Att hetsa upp sig över sådant som man ändå inte kan göra någonting åt är bara energikrävande. Därför är det ingen större idé att reta sig på vädret (även om jag har åsikter om det). Det är som det är. Och ingen vädergud sitter och tar hänsyn till vad vi anser om det.

Men jag börjar att fundera lite på vad som händer i vår när all denna snö kommer att smälta. Kommer hela Stockholm att bli översvämmat då? Och i så fall: Kommer denna översvämning att sätta käppar i hjulet för kronprinssebröllopet?

SMHI har utfärdat klass 2-varning imorgon (AB). Det vill säga: Gå inte utanför dörren såvida du inte behöver. 

Jag har biljetter till Ulla Skoog imorgon. Jag behöver gå utanför dörren. Jag måste åka pendeltåg.

Redan nu har jag en känsla av att morgondagen kommer att en utmaning. Både psykiskt och fysiskt.


Kommentarer
Postat av: louis

Great, Thank you for your work!

2010-10-19 @ 14:13:03
URL: http://www.louisvuittonspeedy.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0