Foppa - den självklara fanbäraren

Chanserna att Foppa tar sitt tredje OS-guld den 28 februari då hockeyfinalen spelas, är stor. Faktiskt. Men till och med jag inser att detta förmodligen är det sista OS han ställer upp i som spelare (när han sedan lägger skidskorna på hyllan för gott så kommer han att bli en het kandidat som förbudskapten).

Det känns så självklart att det är just Foppa som ska bära den svenska fanan vid invigningen i Vancouver (natten till lördag! Dessa ständiga tidsomställningar kommer att knäcka mig). Hockey är religion i Kanada så det naturliga valet är väl att en av våra största genom tiderna inom sporten då får gå först i täten (AB).
Om inte annat så för att visa de andra nationerna att Sverige är på plats för att försvara sitt guld (AB).

Imorgon kör det igång, hörrni! Äntligen!


Ännu idag - 16 år senare - ryser jag när jag ser Foppas straff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0