Starbucks på Arlanda lokaliserat!

Att fråga är oftast det lättaste sättet att få information man söker. Trots att Arlanda på pappret är min arbetsplats (även om jag rent fysiskt inte tillbringar så mycket tid där) så har jag inte kunnat räkna ut vart det efterlängtade Starbucks ska öppna någonstans. Det enda jag har "hört" är att det skulle öppna någonstans på flygplatsen i februari.

Nu är det februari och min nyfikenhet har nått sin gräns.

I förmiddags var jag och fikade med min söta kompis Mattias (en av dem - konstaterade just i morse att de flesta av mina manliga vänners namn börjar på bokstaven "M") just på Arlanda (ska man ha sig en hederlig kopp kaffe här i kommunen en söndag får man bege sig dit).

Och där kom den briljanta idén att fråga i informationsdisken om vart Starbucks kommer att ligga. Svaret blev att den kommer att ligga innanför säkerhetskontrollen (hål i huvudet eftersom - om man inte är anställd på Arlanda - bara kan avnjuta deras kaffe om man ska flyga utomlands) mellan gate 3 och 5.
Smygpremiären är för speciellt inbjudna (vart är min inbjudan?!) den 16 februari.

Så nu vet ni det. Ut och res mycket i sommar. Inte bara har ni möjlighet att få er en god kopp kaffe - ni gynnar även reseindustrin (vilket jag skulle vara ytterst tacksam för om ni ville göra, för det ökar mina chanser till en sommaranställning på något bolag så jag slipper att vara arbetslös).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0