Nattens OS i kort sammanfattning

Jag är tveksam till curling som OS-gren. Eller om det kan räknas som en idrott över huvud taget. Men att se damlaget i curling inatt göra det som Tre Kronor skulle ha gjort - försvara sitt OS-guld - var en fröjd för ögat (AB). Och för öronen. Att höra den svenska nationalsången är bland det vackraste jag vet.

Vem hade kunnat ana att amerikanerna kunde vara barmhärtiga? Efter en ledning med 6-0 efter första perioden mot Finland insåg USA att de var i final och slutade göra mål (AB). Det kunde lika gärna ha blivit en tvåsiffrig ledning. Omtänksamt att inte låta förnedringen bli värre än vad den redan var.
Sverige och Finland må vara ärkerivaler rinken, men jag unnade verkligen Finland ett OS-guld. Inte minst för Teemu Selännes skull.

Det kommer att ta mig ett tag att komma över besvikelsen att Tre Kronor åkte ut mot Slovakien i kvartfinalen, men lite plåster på såren var det att Slovakien faktiskt gav värdnationen Kanada rejält motstånd inatt (AB). Det lindrade smärtan lite.

Nu hoppas jag att USA tar sitt första OS-guld på trettio år i ishockey imorgon.

Kommentarer
Postat av: zaida

curling är ingen idrott ..

2010-02-28 @ 11:16:05
URL: http://zaida.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0