Årets första Kulturfyra

Kulturfyran är igång igen efter jul- och nyårsuppehåll:

1. Vilken är den första boken du läser i år, 2010?

Årets första lästa bok blev "En shopaholics bekännelser" av Sophie Kinsella (lättläst, lättsmält, lättglömd). Är inne på bok nummer två för året: Ann Cleves "Rött stoft". Har många böcker som väntar på att bli lästa och jag tror att det kommer att bli ett givande litterärt år för mig.

2. Första konserten du går på?

Jag ska få vara "en av grabbarna" och följa med på Sonisphere-festivalen i augusti där bland annat Iggy Pop, Iron Maiden och Mötley Crüe kommer att spela. Det blir jag och sju grabbar - bara det kommer att bli en upplevelse.

3. Första teaterföreställningen eller filmen du ser i år?

Teater är den kulturella form som jag tycker minst om - därför går jag sällan och tittar. Däremot hoppas jag att jag kan gå och se "Sherlock Holmes" på bio i dagarna. Det har lovat mig själv att göra oftare: gå på bio.

4. Hur känner du personligt/privat inför 2010, vad ser du mest fram emot eller vad fruktar du mest?

Jag har stora förhoppningar på 2010. Jag hoppas att det blir ett sådant år som jag sedan kommer att kunna blicka tillbaka på och säga: "Åh, kommer ni ihåg 2010? Vilket år det var!". Mina privata planer är fortfarande ett oskrivet blad, men jag är optimist - det är ett år i glädjens tecken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0