Blåst på konfekten



Det finns inget samtal som jag har sett fram emot att göra mer än det jag hade framför mig idag: att ringa till Arbetsförmedlingens kundtjänst och meddela att jag har arbete från och med den 14 juli (på kronprinsessans födelsedag dessutom!).

Jag vet ju vilken underbar känsla det är. Att slippa all byråkrati som arbetslöshet för med sig och framför allt känslan att ha ett jobb att gå till. Att få tillbaka sin identitet och inte bara vara "den arbetslösa" och ägna all vaken tid åt att söka jobb och oroa sig för ekonomin.
Första gången jag fick ringa det här samtalet var sent i höstas och den ljuvliga känslan det gav finns fortfarande kvar inom mig.

En sådan här händelse är lite högtidlig. Därför laddade jag med en kopp kaffe och satte mig tillrätta i köket (som fortfarande är något sånär svalt).
Signalerna gick fram och... jag kom till en telefonsvarare som meddelade att Arbetsförmedlingens kundtjänst har sommartider och inte tar emot samtal på helgerna.

Jaha. Inget triumferande samtal idag.
Men å andra sidan har jag ju då den ljuva upplevelsen kvar framför mig.

Kommentarer
Postat av: Peter S

Grattis!

2010-07-05 @ 13:00:48
URL: http://petersvanberg.se/
Postat av: Maria

Tack, snälla Peter!

2010-07-05 @ 17:40:33
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Peter S

Min fru fick uppleva den där känslan i oktober 09 efter sex mån utan jobb. Glömmer aldrig hennes leende!

(det sitter där än, fast hon har mycket att göra..)

2010-07-07 @ 13:48:53
URL: http://petersvanberg.se/
Postat av: Anonym

grattis grattis grattis.....vad händer nu då?....puss å sig fina du.



kramkram fr martin

2010-07-08 @ 10:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0