Hemmafixaren Martin med verktyg i handen

Jag älskar verkligen att fixa, trixa och piffa hemma med tyger, blommor och doftljus men jag undviker i den mån det går att borra, skruva och annat karlagöra. Jag har helt enkelt inte talang för det och saknar tålamodet att lära mig (dessutom är jag rädd om naglarna).
Men då är det ju bra att ha vänner som kan det där med att få hyllor och dylikt på plats.

I gårdagens "Godmorgon Sverige" pratade hemmafixaren Martin om verktyg. Mina verktyg ligger omsorgsfullt sorterade i skolådor i städskrubben i köket men efter att ha tittat på Martins inslag fick jag lust att köpa en stor, respektingivande verktygslåda som är så tung att man behöver vara flera för att lyfta den.

Nu fick jag även förklaringen till att Martin är så svår att få tag på. Han är säkert oroad över att jag bara vill utnyttja hans talanger som hantverkare - vilket inte alls är sant! Jag kan tänka mig minst hundra andra saker jag hellre använder honom till.

Har ni planer på att renovera någonting under semestern, så titta på Martin och följ hans råd: Ta det lugnt. Han är en klok människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0