Jag vill grilla!

Förstå mig rätt nu: Jag skulle kunna leva i det här detta väder vi har just nu året om. Jag är mer harmonisk i värme och sol. För mig blir det julafton oavsett om den är vit eller inte. Believe me när jag säger att det går att fira Jesu födelsedag på varmare breddgrader också.

Det är bara en sak som blir lidande i sommarhettan: matlagningen.

Jag finner ingen inspiration, ork eller lust att ställa mig vid spisen. Och att grilla är väldigt omständigt när man bor två våningar upp. Då måste man ränna som ett skållat troll upp och ner med briketter och mat samt samsas om bostadsrättsföreningens grill med alla andra grannar som också känner för grillat.
Den här regeln att man inte får grilla på sin egen balkong har jag aldrig riktigt fått kläm på. Varför är det så?

Jag vill ha ett hus. Där jag själv kan bestämma över vad som sker på min egen tomt. Där jag kan grilla när jag vill. Ha en solsäng som jag kan sträcka ut mig i utan att behöva ha hänsyn till andra. Smutta på en sangria utan att någon självutnämnd ordningsman står och säger "aja baja". Sola topless.

Hus. Jag skriver upp det på "ska köpa"-listan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0