Oslo i bilder

Oslo är verkligen en oerhört vacker stad och känns inte alls lika... arrogant som vår egen huvudstad. Förra veckan fick jag med mig kameran och tog lite bilder.


This is the place! Det var här jag åt en meny bestående av en kycklinghamburgare, strips och cola zero för motsvarande 122 kronor. Dessutom fick jag betala extra för att jag satt kvar och åt och inte tog maten med mig. Oförglömligt.


Lite Paris-känsla över det här stället.


Det kungliga slottet. Min tanke var att ta en fika med Mette-Marit när jag ändå var i krokarna, men hon var inte hemma. Kanske hinner med det nästa vecka.


Mer av det kungliga slottet.


Baksidan av slottet.


Lusthus i slottsparken.


Jag älskar trafikljusen i Oslo. Här är man verkligen övertydlig. Det är två röda gubbar och en grön. Fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0