Standing by

Jag hade jourtjänstgöring (på flygspråk: "standby") igår mellan 11 och 21. Det var tio långa timmar. Man är ganska begränsad inom vilka områden av sysslor man kan ägna sig åt under den här perioden eftersom man har en timme på sig att ta sig till Arlanda - i full mundering med uniform och makeup - om det skulle behövas.
Därför kan man inte direkt göra någonting som kräver full övervakning i fall att man snabbast möjligt måste ge sig av (baka bröd som behöver jäsas i flera omgångar är därför inget alternativ på standby-dagar).

Dessutom var jag relativt säker på att jag skulle få jobba.

Men det blev inget jobb. Istället hann jag med att dammsuga, göra rent på diskbänken, sortera lite papper, laga en fantastiskt god paneng gai och läsa halva "Paganini-kontraktet" av Lars Kepler.

Idag däremot blir det jobb. Dessutom var jag riktigt duktig i morse. Ställde klockan, gick till gymmet och körde ett benpass.

Det kommer att kännas i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0