Årets. Tråkigaste. Dag.

Av princip uppmanar jag aldrig till alkoholkonsumtion eftersom jag är övertygad om att det gör mer skada än nytta (sedan finns det knappast någonting mer enerverande än berusade människor när man själv är nykter). Men idag gör jag en helomvändning och hoppas att mina medmänniskor är så bakis efter gårdagen att de inte kunnat gå utanför dörren.
För där utanför finns... ingenting. Det är som om det rådde landssorg. Eller undantagstillstånd.

Kista Galleria norr om Stockholm stoltserar i sin reklam att de har öppet varje dag till klockan 21.00. Midsommardagen är tydligen ett undantag. När jag kom dit idag - tre timmar innan filmen jag skulle se på bio skulle börja för att jag hade lite "ärenden" först - var varenda butik samt foodcourten igenbommad.
McDonald´s hade öppet. Märkligt det där. Donken kan man alltid lita på oavsett vart i världen man befinner sig.

Så jag fördrev tre timmar i en ödelagd galleria innan det var dags att se senaste Beck-filmen. Men så fort Persbrandt visade sig på vita duken var de rekordtråkiga timmarna innan bortglömda. Han hade skägg i den här filmen och mina fantasier spann i väg till den milda grad att jag borde bikta mig i morgon (han fullkomligt STINKER sex den där karln!).

Men poängen jag ville göra med det här inlägget var att midsommardagen är årets tråkigaste dag. Den är så fruktansvärt tråkig att till och med jag funderar på att ta till flaskan.

Tack gode Gud att SF är barmhärtiga nog att ha några biografer öppna en sådan här dag så man inte skär sig i handlederna av ren tristess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0