Förberedelserna inför bröllopet snart klara

Idag är det bara två veckor kvar till kronprinsessans bröllop. Här hemma förbereds dagen för fullt. Jag kommer att slå på stort (som jag skrivit tidigare: uttrycket Less is more är inte för mig).
Det ska synas att det är bröllop.

Från köksfönstret kommer det att hänga en skylt med en hyllning till kronprinsessparet (funderade ett tag på att måla deras monogram på den, men själva poängen är ju att alla ska se vad det är jag firar och dessvärre är det nog inte många som vet hur monogrammet ser ut). Sedan ska det dekoreras med ballonger på balkongen och från toalettfönstret (som liksom köket ligger i blickfånget för vägen som går utanför).

Menyn är redan klar. Bland annat ska jag göra en bananpaj (egentligen har den namnet Banana cream pie, men Martin informerade mig om att det också har en vulgär betydelse så den får helt enkelt heta "bananpaj" den dagen). Och självklart blir det svensk färskpotatis på bordet dagen till ära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0