Inte en dag då singlar är välkomna

Jag är lika entusiastisk över och positivt inställd till midsommarafton som republikanerna är till monarkin. Idag är det jag som är avig och tvär och tjurskallig och bojkottar hysterin. För mig är midsommarafton bara en helt vanlig dag - jag gör ingenting speciellt för att uppmärksamma den.

Orsaken till detta är att midsommarafton - liksom nyårsafton och alla hjärtans dag - är en pardag då vi singlar är persona non grata. I alla fall i min bekantskapskrets. När det nalkas pardagar lyser inbjudningarna från mina bekanta med sin frånvaro. Då är jag osynlig.
Men det har naturligtvis fått till följd att mina bekanta är osynliga för mig i andra sammanhang. Öga för öga.

Enda problemet med den här dagen (och morgondagen) är att Sverige står stilla. Allt är stängt. Ett fåtal biografer i Stor-Stockholm har öppet idag till exempel. Imorgon har jag planerat att gå och se senaste Beck-filmen.

Så det blir en lugn dag idag. Mycket lugn.


Kommentarer
Postat av: Mika

Äh... du får väl se till att skaffa en kille, så är problemet löst. =)

2010-06-25 @ 20:15:34
URL: http://mikaaalto.blogspot.com
Postat av: Lilla O

Jag vet att du skrivit något liknande vid annan högtid och jag har fortfarande så svårt att förstå att det kan vara så. Hoppas att du fick det lugnt och mysigt trots allt!

2010-06-25 @ 21:44:17
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0