Ännu ett kors att bära...

Jag bär alltid ett krucifix. Varje dag i någon form: som halsband, armband eller örhängen. Jag var fascinerad av krucifix redan innan de fick en symbolisk betydelse för mig.
Jag har ingen aning om hur många smycken jag äger som har ett krucifix på sig. Mitt värdefullaste är ett halsband från Efva Attling som heter "Priest". Det köpte jag till mig själv i prestent när jag var i Örnsköldsvik på en övernattning för många år sedan. Det är också det enda smycket som jag ägt som varit försäkrat.

Igår blev jag ägare till ytterligare ett krucifix. Ett halsband i stål som jag hittade på Smycka. Stilrent och enkelt.

Förra vintern hittade jag mina favoritörhängen av märket Gold Digger. De har en riktigt fräck och glamourös kollektion som heter "Material girl" (se HÄR). Där har jag fått upp ögonen för ett enormt halsband där själva korset är hela 11,5 cm långt.

Nästa vecka fyller jag år. Det kan bli min födelsedagsprestent till mig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0