Gissa vem som kom på besök...

Dagen inleddes med att jag såg hemmafixaren Martin ge goda råd om rensning och förvaring i "Godmorgon Sverige" (ska se om det ligger uppe på SVT Play ännu så jag kan publicera inlägget på bloggen sedan). Det är ju alltid så himla trevligt när han är i rutan.

Sedan stressade jag iväg till jobbet. Jag vet inte riktigt hur eller varför men just nu känns det som om mina dagar har för få timmar.

Nåväl, väl på jobbet har jag en ganska märklig arbetsdag. Lång var den också. Två turer fram och tillbaka till Köpenhamn för att sedan flyga över till Helsingfors på övernattning.

Och då händer det! Ombord på planet till Helsingfors kliver ingen mindre än självaste Martin Jönsson i hög person! Jag hade ingen aning om att han skulle vara med. Det är vad jag kallar en glad överraskning.

Martin inledde och avslutade min dag, kan man säga.


Här är en glad Martin och hälsar på i mitt galley. Han ska vara i Helsingfors och jobba i en vecka.


Här ska jag sova i natt. Och jag kommer att sova så skönt!


När man sover borta på hotell ofta så måste man sätta en personlig prägel på sitt rum för att få det att kännas som hemma. Jag har tagit med mig doftljus och badskum.


Ett extra plus får hotellrummen om de har en makeupspegel med förstoring. Nu kan jag plocka mina ögonbryn extra snygga i morgon bitti.


Ännu mer plus får hotellrummet om det finns tofflor. Nu har jag i och för sig alltid med mig ett par i fall att det inte skulle finnas.
Dessutom ska ett bra hotell ha vattenkokare (yes) och ismaskin i korridoren (yes). En dag får alltid ett bättre avslut om jag får ett glas cola zero med is.

Jag älskar Helsingfors!

Enda molnet på himlen är att ett dygns internetåtkomst på rummet kostar 10 euro (!). Men efter att ha haft Martin som passagerare kan jag inte bli upprörd över en sådan trivial sak.

Kommentarer
Postat av: me

hej Maria, med mitt lågprisbolag, så kom jag till det sjavigaste, äckligaste hotellet jag sett på länge, vad fu än gör bo aldrig på bonus inn...kul se dig idag, du e grym, tack för du är mitt fan..



puss gonatt från martin och förmodligen mer kvalster än ngn matematiker kan räkna till..

2010-10-06 @ 23:08:22
Postat av: Maria

Du är så välkommen att komma över till mig och sova här! :)Det finns gott om plats och till och med jag är imponerad över hur rent och snyggt det är (annars är jag ju lite petig med sådant eftersom jag har så mycket inkapslat).

Puss puss, finaste Martin!

2010-10-06 @ 23:49:19
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0